Lovisa Lund

Direktlänk till inlägg 5 september 2011

Det här inlägget är riktat till TELIA

Av Lovisa Lund - 5 september 2011 17:45

Enda sen jag bestämde mig för att beställa hem Telias kombinationspaket har jag behövt kontakta kundservice dagligen, alltså bokstavligen. Det är alltid någonting som krånglar och jag blir så jävla trött på det. 

Nu har jag äntligen fått internet hit. Men då när jag ska fixa digitaltvn så upptäcker jag ju såklart att jag inte fått några värdehandlingar och kan alltså inte logga in på tvn vilket man gör en första gång. 

Nu har jag försökt ringa hela dagen idag. Mitt senaste samtal bestämde jag mig för att vänta trots att väntetiden beräknades på ca 1 timme. 
Och ja, det gick en timme i den där jävla telefonkön. Först höll jag på och fixade här hemma, sedan gick jag under tiden i samtalet till Ica för att handla. Då äntligen har jag plats nummer 1 i kön. 
Men då SJÄLVKLART bryts hela samtalet!!!!!!!

Jag höll på att både kasta telefonen och börja gråta.

Det här är inte första gången det händer och jag blir så jävla trött på det. När dessutom allt i min hela beställning har krånglat gör det ännu mindre roligt.


Varför jag skriver det här inlägget är för att när jag skrev om Telia i ett tidigare inlägg så var det någon från deras kundservice som läst inlägget och kommenterade att det skulle bli fixat osv.
Jag orkar inte ringa de där jävla samtalen längre...

Kan de inte bara göra rätt för sig från början?


Man ska tydligen kunna se sina koder etc. på hemsidan på mina sidor. Men jag kan inte aktivera utan att få en pinkod hem på posten först och då dröjer det ju ännu längre. För att aktivera kontot med bankid fungerar såklart inte heller :)


Härmed tillägnar jag en fet diss till Telia!  

 
 
Ingen bild

Telia Kundservice

6 september 2011 11:02

Hej

Ja, en fetdiss är inte alltid kul att få så jag ska naturligtvis försöka ge dig information som hjälper dig. Koderna kan jag av säkerhetsskäl inte lämna ut via internet till dig. Det finns dock fler alternativ.

1. Mina Sidor som du redan nämnt. Om du har en faktura kan du göra en så kallad fakturainloggning. Har du ett mobilabonnemang registrerat hos Telia kan du få aktiveringskoden direkt via sms.

2. Besök en Teliabutik och visa legitimation. De kan då ge dig koderna.

3. Vänta på bekräftelsen med koder som kommer per post. Ett alternativ som kan kännas lite tråkigt om inte posten är snabb.

Om du vill ha kontakt med mig gällande detta kan du kontakta mig via detta formulär. http://proof.telia.se/enkatpoll.asp?ProofID=15515

Vänliga hälsningar

Lena Olsson
Telia Kundservice

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lovisa Lund - 30 mars 2013 19:36

hej vänner! bestämde mig för att fixa en ny bloggish, så nu hittar ni mig hääääär ----> http://lovisalund.wordpress.com   ...

Av Lovisa Lund - 17 februari 2013 11:55

Did you miss me? Ni är då inte många i alla fall, haha! Jag sitter nu i turistbutiken bredvid Misteln på Stortorget i gamla stan. Mitt nya lilla extraknäck. Jag har jobbat här nu fre-sön. Igår gick jag dessutom till restaurangen när jag sluta...

Av Lovisa Lund - 31 januari 2013 21:00

Hello friends! Jag har kommit av mig lite, och ryckt upp mig lite..  Det har varit så himla fullt upp de senaste veckorna.  Jag har klarat av två tentor, projektarbete, grupparbete, två nya kurser i skolan, jobbat, fixat i min lägenhet, och så vi...

Av Lovisa Lund - 21 januari 2013 22:13


Produktiv dag, ändå känns det knappt som jag gjort någonting.  När man kör igång med träningspass på morgonen och sedan har det avklarat när man kommer till skolan och normalt startar dagen känns det sjukt bra! Sen att det känns som jag inte gjor...

Av Lovisa Lund - 20 januari 2013 19:09

Ännu en helg i januari har passerat.. En luuugn jävel! Jag tycker januari känns så himla lång i år.. Annars brukar tiden alltid gå så himla fort.. Två veckor kvar av januari, massor, känns som en evighet. Men då ska jag komma till Flen och hälsa på ö...

Ovido - Quiz & Flashcards